website builder


În contextul crizei economice cauzate de coronavirus, USV oferă antreprenorilor locali, servicii gratuite de consultanță în afaceri, focalizate pe gestiunea și managementul crizei. Experții care participă voluntar la acest proiect sunt cadre didactice USV și colaboratori tradiționali ai USV, cu vastă experiență practică, buni cunoscători ai mediului local de afaceri din regiune. O situație de criză poate deschide calea către oportunități nebănuite. Începem să (re)construim!

COORDONATORI PROIECT

Prof. univ dr. Gabriela Prelipcean

Prof. univ. dr. Carmen Nastase

De ce să ne alegi pe noi?

Domenii de competență acoperite

1

Management

Ruxandra Bejinaru, Otilia Bordeianu, Carmen Chașovschi, Mariana Lupan

2

Marketing

Carmen Boghean, Ovidiu Ghiuță, Mihaela State

3

Finanțe - Contabilitate

Iulia Balan, Florin Boghean, Mariana Lupan, Loredana Iulia Mihăilă, Lucia Moroșan-Dănilă, Mihai Popescu, Ștefăniță Șușu

4

Juridic

Răzvan Viorescu

FAQ

Intrebare: In cazul în care doresc să achiziționez un proiect (patiserie, start up, fonduri nerambursabile, în Suceava) care a fost deja câștigat și ar trebui să își înceapă activitatea în toamnă, ce ar trebui să știu mai întâi? Am consultat site-urile oficiale, însă nu am găsit răspuns la anumite întrebări. Dacă afacerea nu își atinge obiectivele în primele 5 luni de activitate, de exemplu, nu înregistrează venituri și e pe cale să falimenteze, ce se întâmplă? Se returnează banii? Știu că afacerea este monitorizată și că ar trebui să reziste minim 2 ani pe piață. Pe lângă cei 40000 Euro sigur că ar mai trebui alți bani investiți, însă credeți că o afacere în domeniul producției (patiserie) ar putea prezenta interes? Sau din punct de vedete financiar ce ar trebui să iau în calcul în primul rând?
Răspuns (Lucia Moroșan-Dănilă): Situația cred că este mai complexă decât pare, pentru că eu mai am câteva nelămuriri, iar principala întrebare este: din ce fonduri a primit finanțare firma vizată de dvs.? In funcție de linia de finanțare, trebuie să urmăriți anumite aspecte. In primul rând trebuie să verificați dacă programul de finanțare permite schimbarea asociaților și administrarea firmei (ceea ce se va întampla odată ce cumpărați firma), pentru că există riscul să pierdeți finanțarea sau să returnați toți banii primiți de firmă. Obligațiile dvs. legate de finanțare rezultă din contractul de finanțare semnat de reprezentanții fimei, pe care vă recomand să îl citiți cu atenție. Pe lângă contract, prin planul de afaceri firma și-a asumat și alte "obligații", cum ar fi: câte persoane să angajeze, ce cifră de afaceri să atingă, etc. După ce parcurgeți contractul și planul de afaceri, putem stabili o întalnire online să vă ajut în clarificarea pașilor pe care îi aveti de urmat.

Răspuns: Informații despre acest subiect găsiți AICI.

Informează-te doar din surse oficiale: https://stirioficiale.ro/informatii

O definiție găsiți  AICI.

FAQ - Întreabă-ne

Întreabă-ne și îți vom răspunde.
întrebarea ta și răspunsul vor fi postate și pe site.


necesar

necesar





necesar

Contact

Adresă:

Str. Universității nr. 13, Suceava

E-mail:

consultanta.afaceri@usm.ro

Webadmin

Email: lucianp@usm.ro

Links

USV 
FSEAP